Pages

Tuesday, May 26, 2009

tAnGan PanJAngg...!! tidaAk norMAl doe....


setelah lama menyepi..
saya ad cerita yg nk dkongsi bersama... tim duk study kat pasum..
saya postkan cter ni..
bkn nk memalukan sesiapa..dan xdek kena mengena dgn pokok, kerusi @ sbgnya..

sape yg tau,taulah..dan buat yg xtau,xtaulah ek..jgn buat tau plakk..heee~~



jdknlah mende ni as lessons untuk korang di masa hdpn dan untuk menongkah arus khidupan ini... nk djdikan cter... adalah seorg hamba ni.. smpai skam ak msh terty2 pe motif n objktif dia berbuat sedemikian rupa..emm..nthlah.. lagipom perkara dah terjadi..nk wat mende lagi..lepak sudah...

ak nmkan kwn ak yng kena tu si A jelah ek..
tiba2 kami digemparkan dgn kecurian, kecurian pe, kecurian hp...wadus!!terpikir gak..
kat tmpat cam gini ade org nk wat keje camtu gak kew..nthlah..

ak duk floor 3..mslhnye bilik sebelah ak yg kn rompak tu..adoi..cuak gak..emm..dlm bpe mnt jer..dua hp dia hlg..
tim tu si A, roomatenya n roomate ak g bsh bekas, pinggan dan sebagainyelah kat pantri lps mkn..tim tu dkt2 nk maghrib..
si A ni pun satu..pintu bilik xtutup..xkunci..

nk djadikan cter~ hp, p
urse roomate si A ni xdiambil plak..padahal roomate dia ni ad byk tepon.. sumenye bergelimpangan ats katil..huhu..mybe 'si dia' tu nk cpt kot..
lagipun..posisi katil si A ni cam srategik r..

tim
tu ak plak ngah tdow kat bilik..pnt doe..stress pom ada..tulah psl roomate ak xkjtkn lgpom dia ad kat bilik sebelah, duk mkn2...pintu bilik ak plak dahlah xkunci..
lps smyg maghrib, ak kebingungan..knapa roomate ku n si A ni kalut..huhu..

pttlerr...
fuh, nsb ak bek..
sbbnye..dahlah hp ak duk ats meja sekali ngn laptopnye terbuka camtu jerr..
nsb xkena cekup skali..
sbbnye 'si dia' ni ada bertanya pada dak dpn bilik ak niyh..ty sal mn bilik kwn dia..kwn yg dia cari tu roomate ak..
punyelah cuak roomate ak tu..

yg plg mengejutkan, rupa2nya dah byk yg hilang hp pada hari yang sama.. emm..ape lagi..
si A ni punye lar xpuas ati..kn cari smpai dpt gak 'si dia' ni..

lpas tu si A ni jd superhero plak..xsangka plak ak..huhu..dalam 2-3 hari gak r nk cari 'si di
a' ni.. smpai bnda ni jd kes polis..sampai naik kat pengetahuan naib canselor tuu..huhu..dasat3..akhirye, dpt jgklah cari 'si dia' ni..rupa2nye.. 'si dia' ni satu klas ngn roomate ak..
mmg xterkata sesape yg mengenali 'si dia' ni..
coz xsangka yg 'si dia' ni akan buat perkara sprti tu..coz 'si dia' ni baek gak orgnye..pandai.. emm..tulah..kwn yg rapat ngn 'si dia' pom xsangka..sgtlah sdey..tp tulah..nsb beklah bestfrenz2 'si dia' ni baek..
xdeklah pulaukan atau xambil tahu atau xmengaku kwn ngn 'si dia' ni dan ciap bg smgat lagi tuh..emm..nilah kwn2 sejati..bkn setakat curi hp, bende len pom ad..

tp, alhamdulillah lah kan..coz 'si dia' tu dah insaf dan sdh mntk maap ngn sume...tp tulah..org kata nasi dah jd bubur...
xsdh dgn tu ada org buat ftnah selama ni dialah yg curi brg2 y hilang..padahal..'si dia' tu baru jer wat bende2 tu..kesian plak kat 'si dia' tu..tp tulah dah dia pilih jln hitam..

emm..jdkanlah cter ni sbg pengajaran ek..bila manusia dah hilang pertimbangan,akal pn dah xjalan pape pom ley salah jalan...sbb tulah kn byk berdoa dan mencari pengalamn agr kita sume xmemilih jln yg salah dan merugikan masa depan....sbb doa tu senjata mukmin..n dgn pengalamn kt xkan mengulangi kesalahan yg org len lakukan..btul tak??org kate ape tu...BELAJARLAH DARI KEHIDUPAN..

dan satu lagi..setiasalah berwaspada..kdg2 manusia ni ada yang talam dua muka..tulah..xsemestinya kita tgk pada zahirnye seseorang tu bek..dan xsemestinye yang kita tgk nakal tu..xbaek..mn tau hati dia lagi suci..papepun..pandai2lah ek bgaimana nk judge dan menilai seseorang tu..sbb setiap org ada pndapt yang berbeda2(berbeza2)...serta kl nk buat sesuatu tu pikirlah sal mak ayh kita dulu,k!..krn kalau kita wat hal..org pertama yang akn merasai tamparan hebat ialah parents kita...~~





nilah laluan antara bilik ke bilik...

7 comments:

paen chumel 24hr said...

wah mira..
ak ase kn kalo org yg tataw sal mnde nih..
mmg xkn phm cte ko..
sbb byk sgt unknown krekter..
nway,,
msg tu je yg pnting..
bnde nih dh jdi dh pon..
ni la yg jdik bile hati bertindak mndominasi akal..
ak doakn 'die' berjaye lah..
sbb die mmg dak pndai.
n mtak Allah pliharelah 'die' dr wat mnde2 cmni lg..
senanye dak2 pasum nih mmg ade consideration kn sbb tanak pnjgkn hal nih..
huuu...
kalo kt tmpt len ak ase apetah jd..

paen chumel 24hr said...

haa~
1 ag..
bkn sentri ye mira..
pantri..
tataw la typing error ke ape..
tp jaoh tuh urup S ngn P!
ngeee~

mIra said...

haha..
paen..
sbnrye ak xingt nm tu..
tu ak ltk sentri jer.
nk sesuaikan ngn ayt ak ni..
hehe..
sentri tu ad mksd ke eh??

zT said...

curi2 xbek la..ish3

mIra said...

huhu
btol tu ti..
hee~

albanaT said...

haha....mira2...awat ak tgk laluan bilik 2 cam horror ja....meremang bulu roma ak...Pergh!!!

My NotHinGviLLe said...

mira ak nk gmbo laluan bilik 2~~