Pages

Tuesday, June 15, 2010

i loike it!!!

haaaaaaaa...kali ni nak cakap pasal kuih..sila baca entri
di bawah utk perkara selanjutnya..
hua22..





ini adalah kuih bunga tanjung...
kl kat klntan dikenali sebagai 'kuih tanjung'..
untuk pengetahuan semua..
kuih ni adalah my fvourite..
and selalunya hanya terdapat di kelantan..

bila cari kuih ni luar klntan,,mmg tak jumpa...
tak percaya?? try search sendiri..
mmg=komfem=seyes=tak jumpa..
pernah sekali tu..tim nak beli mknn bkk puasa..mmg cari satu bazar..
bkn sekali pusing..
nak wat mcmana dah tak ada..huhu..












kuih ni banyak bole jumpa tim puasa..
mmg nyummy ah makan bila bukak puasa..
tp tulah...balik umah bila 2-3 hari nak raya..
sempat makan cikit jelah..huhu..
tak pelah..
bole gak merasa...hehe..
nmpak tak bentuk kuih ni..
compemlah nmpak kan?? hehe..
bentuk dia mcm titisan air...unic23..
korang trylah makan..best sgt33..

4 comments:

zT said...

bnd ni manissssss~~

iq.jauh said...

la..
awat xdk cara-cara nk buat..
bab makanan ni ak rajin time bln posa ni..haha..
tp awat aku tgk kuey tu cm pokemon ja.cm buah lemon ada gak.balik semarak bawak r..ak nak rasa...

ED said...

kuih pom bleh wak post.
klu buat post psl aku lg menarik aku rasa..

@ntu_@we said...

la, kuih ke ni. igt ape tadik. rupe cam anak ayam pun ade. ^_^

untuk tudung murah2, sile terjah sini ye Awe's Little Shop

untuk saje2 blogwalking, sile terjah sini ye My So-called Life